El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha coordinat i produït aquests materials didàctics. Tots els continguts, excepte les imatges de persones clarament identificables, estan sota una llicència Creative Commons 3.0 del tipus by- nc -sa.
| FASE |
BLOC |
ACTIVITAT |
Presenc. |
Indiv. |
DATA |
| 1 - Inicial |
Guia |
|
|
|
Claustre
06-11-2013 |
| Índex |
1 h |
1 ses. |
0 h |
| Itinerari càlcul |
| Autodiagnosi |
|
1 h |
cada mestre/a |
| 2 - Planificació |
Bloc 1 |
Què pensem sobre el càlcul |
2 h |
1 ses. |
1 h |
Per escoles |
| Activitat 1 Hem sentir dir... |
| Bloc 2 |
Què ens demana el currículum |
Coordinació
20-11-2013 |
| Activitat 2 - Full de treball 1 |
| Activitat 2 - Full de treball 2 |
| Activitat 2 - Full de treball 3 |
| Activitat 2 - Full de treball 4 |
| Bloc 3 |
Proves externes d'avaluació |
Per escoles |
| Activitat 3 - Full de treball |
| Bloc 4 |
Esquema de continguts partint de la mirada experta |
Claustre
11-12-2013 |
| Activitat 4 - Mapa del Càlcul (NCTM) |
| Bloc 5 |
Identificació d'objectius i adaptació de l'itinerari |
| Activitat 5 - Full treball i doc. per carpeta de formació 1 |
| 3 - Construcció i experimentació |
Bloc 1 |
Cap on hem d'anar |
2 h |
1 ses. |
1 h |
Escola |
| Activitat 1 - Full de treball 1 |
05/02/2014
|
| Activitat 2 - Cap a un càlcul més comprensiu |
| Bloc 2 |
Significat de les operacions |
2h |
1 ses.
|
|
19/02/2014
|
| Activitat 1 |
Situacions que caldria presentar |
| Ampliem els coneixements |
| Significat de les operacions, resum centre |
| Significat de les operacions, resum cicle |
| Activitat 2 |
Relacions entre operacions |
2 h |
|
|
12/03/2014 |
| Relacions entre operacions aritmètiques |
| Relacions entre operacions, debat, full treball |
| Activitat 3 |
Portem una activitat a l'aula |
|
|
2 h |
| Exemples de problemes i operacions |
| Doc. per carpeta formació |
| Bloc 3 |
Control del resultat |
|
|
|
|
| Activitat 1 |
Per calcular bé cal un nombre fort |
2 h |
1 ses. |
|
Escola |
| Què és important que facin d'EI a CS |
|
| Material de formació |
|
| Materials per treballar la numeració a EI |
|
| Punts focals a EI |
|
| Propostes de treball a EI, material SEP EI Inicial |
|
| Propostes de treball a EI, material SEP EI Intermedi |
|
| Propostes de treball a EI, material SEP EI Final |
|
| Propostes de treball a EI, resum |
|
| Materials per treballar la numeració a CI, presentació |
|
| Punts focals a CI |
|
| Propostes de treball a CI, material SEP |
|
| Materials per treballar la numeració a CM, presentació |
|
| Punts focals a CM |
|
| Propostes de treball a CM, material SEP |
|
| Materials per treballar la numeració a CS, presentació |
|
| Punts focals a CS |
|
| Propostes de treball a CS, material SEP |
|
| Treballar la numeració - Full de treball |
|
| Activitat 2 |
Activitat 2. Material formació |
2 h |
1 ses. |
|
Escola |
| Conèixer l'efecte de les operacions |
|
| Descobrim l'error - Full de treball |
|
| Acords - Document per a la carpeta de formació |
|
| Activitat 3 |
Portem una activitat a l'aula |
|
|
2 h |
Portar-ho pensat de l'escola. 28/05/14
|
| Portem una act. a l'aula - Document per a la carpeta FIC |
| Bloc 4 |
Diverses formes de calcular |
2 h |
1 ses. |
|
Escola i claustre |
| Activitat 1 |
Estrategies construïdes |
|
| Material de formació: estratègies |
|
| Identifiquem estratègies - Full de treball |
|
| Discutim sobre estratègies - Full de treball |
|
| Activitat 2 |
Els algorismes escrits |
2 h |
1 ses. |
|
Escola i claustre |
| Material de formació: Algorismes escrits de càlcul |
|
| Material de formació: Altres algorismes. |
|
| Debat sobre algorismes - Full de treball |
|
| Activitat 3 |
Material de formació: algunes idees sobre ... |
|
|
2 h |
Individual i escola abans del 04/06/14 |
| Alguns jocs i problemes amb calculadora |
| L'ús de les calculadores i altres eines |
| 4 - Final |
Acords i compromisos |
1 h |
1 ses. |
1 h |
25/06/14 |
| |
Mapa de càlcul, acords de centre - Full de treball |
| Preparació acords de centre - Full de càlcul |
| Acords de centre sobre càlcul - Document per a la carpeta FIC |
| En què hem avançat |
| |
Adaptació de l'Itinerari de centre, Fase 2, Bloc 5 act. 5, ja fet |
| Valoració de l'Itinerari de formació |
| Què podem incorporar |
| |
Incloure les reflexions a la pàg. 2 del Doc. per carpeta de form. 7 |
| Projecció de futur |
1 h |
1 h |
| |
Incloure les reflexions a la pàg. 3 del Doc. per carpeta de formació |
| Avaluació del procés i del resultat |
| |
Incloure les reflexions a la pàg. 3 del Doc. per carpeta de formació |
| Autoavaluació |
| |
Penseu quines respostes hi donarieu ara i valoreu el canvi produït |