El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha coordinat i produït aquests materials didàctics. Tots els continguts, excepte les imatges de persones clarament identificables, estan sota una llicència Creative Commons 3.0 del tipus by- nc -sa.
FASE |
BLOC |
ACTIVITAT |
Presenc. |
Indiv. |
DATA |
1 - Inicial |
Guia |
|
|
|
Claustre
06-11-2013 |
Índex |
1 h |
1 ses. |
0 h |
Itinerari càlcul |
Autodiagnosi |
|
1 h |
cada mestre/a |
2 - Planificació |
Bloc 1 |
Què pensem sobre el càlcul |
2 h |
1 ses. |
1 h |
Per escoles |
Activitat 1 Hem sentir dir... |
Bloc 2 |
Què ens demana el currículum |
Coordinació
20-11-2013 |
Activitat 2 - Full de treball 1 |
Activitat 2 - Full de treball 2 |
Activitat 2 - Full de treball 3 |
Activitat 2 - Full de treball 4 |
Bloc 3 |
Proves externes d'avaluació |
Per escoles |
Activitat 3 - Full de treball |
Bloc 4 |
Esquema de continguts partint de la mirada experta |
Claustre
11-12-2013 |
Activitat 4 - Mapa del Càlcul (NCTM) |
Bloc 5 |
Identificació d'objectius i adaptació de l'itinerari |
Activitat 5 - Full treball i doc. per carpeta de formació 1 |
3 - Construcció i experimentació |
Bloc 1 |
Cap on hem d'anar |
2 h |
1 ses. |
1 h |
Escola |
Activitat 1 - Full de treball 1 |
05/02/2014
|
Activitat 2 - Cap a un càlcul més comprensiu |
Bloc 2 |
Significat de les operacions |
2h |
1 ses.
|
|
19/02/2014
|
Activitat 1 |
Situacions que caldria presentar |
Ampliem els coneixements |
Significat de les operacions, resum centre |
Significat de les operacions, resum cicle |
Activitat 2 |
Relacions entre operacions |
2 h |
|
|
12/03/2014 |
Relacions entre operacions aritmètiques |
Relacions entre operacions, debat, full treball |
Activitat 3 |
Portem una activitat a l'aula |
|
|
2 h |
Exemples de problemes i operacions |
Doc. per carpeta formació |
Bloc 3 |
Control del resultat |
|
|
|
|
Activitat 1 |
Per calcular bé cal un nombre fort |
2 h |
1 ses. |
|
Escola |
Què és important que facin d'EI a CS |
|
Material de formació |
|
Materials per treballar la numeració a EI |
|
Punts focals a EI |
|
Propostes de treball a EI, material SEP EI Inicial |
|
Propostes de treball a EI, material SEP EI Intermedi |
|
Propostes de treball a EI, material SEP EI Final |
|
Propostes de treball a EI, resum |
|
Materials per treballar la numeració a CI, presentació |
|
Punts focals a CI |
|
Propostes de treball a CI, material SEP |
|
Materials per treballar la numeració a CM, presentació |
|
Punts focals a CM |
|
Propostes de treball a CM, material SEP |
|
Materials per treballar la numeració a CS, presentació |
|
Punts focals a CS |
|
Propostes de treball a CS, material SEP |
|
Treballar la numeració - Full de treball |
|
Activitat 2 |
Activitat 2. Material formació |
2 h |
1 ses. |
|
Escola |
Conèixer l'efecte de les operacions |
|
Descobrim l'error - Full de treball |
|
Acords - Document per a la carpeta de formació |
|
Activitat 3 |
Portem una activitat a l'aula |
|
|
2 h |
Portar-ho pensat de l'escola. 28/05/14
|
Portem una act. a l'aula - Document per a la carpeta FIC |
Bloc 4 |
Diverses formes de calcular |
2 h |
1 ses. |
|
Escola i claustre |
Activitat 1 |
Estrategies construïdes |
|
Material de formació: estratègies |
|
Identifiquem estratègies - Full de treball |
|
Discutim sobre estratègies - Full de treball |
|
Activitat 2 |
Els algorismes escrits |
2 h |
1 ses. |
|
Escola i claustre |
Material de formació: Algorismes escrits de càlcul |
|
Material de formació: Altres algorismes. |
|
Debat sobre algorismes - Full de treball |
|
Activitat 3 |
Material de formació: algunes idees sobre ... |
|
|
2 h |
Individual i escola abans del 04/06/14 |
Alguns jocs i problemes amb calculadora |
L'ús de les calculadores i altres eines |
4 - Final |
Acords i compromisos |
1 h |
1 ses. |
1 h |
25/06/14 |
|
Mapa de càlcul, acords de centre - Full de treball |
Preparació acords de centre - Full de càlcul |
Acords de centre sobre càlcul - Document per a la carpeta FIC |
En què hem avançat |
|
Adaptació de l'Itinerari de centre, Fase 2, Bloc 5 act. 5, ja fet |
Valoració de l'Itinerari de formació |
Què podem incorporar |
|
Incloure les reflexions a la pàg. 2 del Doc. per carpeta de form. 7 |
Projecció de futur |
1 h |
1 h |
|
Incloure les reflexions a la pàg. 3 del Doc. per carpeta de formació |
Avaluació del procés i del resultat |
|
Incloure les reflexions a la pàg. 3 del Doc. per carpeta de formació |
Autoavaluació |
|
Penseu quines respostes hi donarieu ara i valoreu el canvi produït |